خبرنگاران به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟

خبرنگاران جهت ثبت وقایع و رویدادها به تحقیق، جستجو و گزارش دهی می پردازند و دنیای روزنامه نگاری هر چند که روز به روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود اما یک خبرنگار برای تهیه خبر به صورت حرفه ای به لوازم و تجهیزات نیاز دارد.
تصویر خبرنگاران به چه تجهیزاتی نیاز دارند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرنگاران جهت ثبت وقایع و رویدادها به تحقیق، جستجو و گزارش دهی می پردازند و دنیای روزنامه نگاری هرچند که روز به روز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود اما یک خبرنگار برای تهیه خبر به صورت حرفه ای به لوازم و تجهیزات نیاز دارد. ابزار لازم خبرنگاری شامل : دوربین، ضبط صوت دیجیتال، میکروفون یقه ای ، میکروفون دستی ، هارد دیسک اکسترنال، پاوربانک و سه پایه یا مونوپاد است. این لوازم جزیی از ابزارهای ضروری است که هر خبرنگار برای تهیه گزارش باید به همراه داشته باشد. در ادامه به صورت کامل به معرفی این ابزارها می پردازیم.

دوربین

برای داشتن یک گزارش حرفه ای و کامل داشتن دوربین با کیفیت جهت عکس و فیلم برداری از سوژه های خبری لازم است. یک دوربین خبری باید سنسورهای تصویری باکیفیت داشته باشد. سنسورهای تصویر اجزای اصلی دوربین های عکاسی هستند که به وضوح برروی کیفیت عکس تاثیر می گذارند. بنابراین برای عکاسی خبری بهتر است از دوربین هایی با اندازه سنسور فول فریم 35 میلی متری استفاده شود.

قابلیت بزرگ نمایی و زوم مناسب هم برای یک دوربین خبری لازم است.قابلیت 10 تا 50 برابر زوم اپتیکال مناسب برای یک دوربین خبری است. داشتن لنز با کیفیت، اندازه و وزن سبک برای سهولت در حمل و نقل از قابلیت های یک دوربین عکاسی مناسب برای خبرنگاران است. در ادامه به معرفی چند مل دوربین نیز خواهیم پرداخت.

دوربین برند نیکون D5 DSLR

دوربین نیکون D5 یکی از بهترین دوربین های حرفه خبرنگاری است. فرم فاکتور این دوربین DSLR با سنسور CMOSاست. این دوربین عملکردی با کیفیت در نور کم دارد. قابلیت تایم لپس ، وایت بالانس خودکار، مانیتور لمسی راحت ، سیستم فوکوس خودکار 153 نقطعه ای از ویژگی های این دوربین به شمار می آید.

دوربین برند کانن EOS R5

این دوربین بهترین دوربین عکاسی برای خبرنگاری از برند کانن است. سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی دارد که می تواند بهترین کیفیت را ارائه دهد. ویژگی های این دوربین شامل حالت های فوکوس خودکار عالی، صفحه نمایش لمسی ،کیفیت ویدیو 8K و عکس های 10 بیتی HDR با فرمت HEIF است. همچنین دارای سرعت عکاسی ممتد 12 فریم در ثانیه است که برای عکسبرداری از سوژه متحرک مناسب می باشد.

میکروفن

میکروفون جزیی از مهمترین لوازم خبرنگاری است که برای مصاحبه در مکان های پر سر وصدا انجام می شود. از گذشته تا به امروز میکروفن ها جزیی اساسی از لوازم خبرنگاران بوده اند. میکروفون ها در انواع مختلفی وجود دارند. که به با سیم و بی سیم تقسیم بندی می شوند. نوع دیگر دسته بندی این تجهیزات نیز به میکروفن های یقه ای و دستی تقسیم بندی می شوند که هر دو مورد نیاز خبرنگاران استو

میکروفون های یقه ای از برند بویا بسیار با کیفیت و مناسب برای انجام مصاحبه است.

ضبط صوت دیجیتال

یکی دیگر از لوازم خبرنگاری ضبط صوت است. خبرنگارها برای پخش صدای فرد مصاحبه شونده نیاز به یک دستگاه ضبط صوت حرفه ای دارد.کیفیت صدا خوب ،وزن سبک وجمع وجور و حافظه نامحدود فاکتورهای مهم یک دستگاه ضبط صوت حرفه ای است.

ضبط کننده صدا برند سونی مدل ICD-PX470

ضبط صوت PX470 مخصوص حرفه خبرنگاری است. این ضبط صوت حافظه داخلی 4 گسگابایت دارد که می تواند حدود 60 ساعت صدای استریو MP3 با کیفیت 128 کیلوبایت در ثانیه را ضبط نماید. با اضافه کردن حافظه جانبی می توان تا 536 ساعت صدا را برروی این دستگاه ذخیره کرد.دستگاه ضبط صوت سونی PX470 می تواند صدای های اضافی در پس زمینه مانند صدای باد را حذف کند و صدایی با کیفیت ارائه دهد. با فعال کردن قابلیتAutoVoiceRecording در این دستگاه می توان صدای واضح و شفاف تر را ضبط کرد. پیدا کردن صدا های ضبط شده در این دستگاه ضبط صوت سونی بسیار ساده است چرا که تمامی صداهای ضبط شده با تاریخ ذخیره می شوند. همچنین میکروفون طراحی شده در ضبط صوت سونی را می توان به سه صورت تنظیم کرد:

حالت Focus Mode برای ضبط صدای یک مخاطب، حالت wide strereo برای ضبط صدای چند نفر در یک جلسه استفاده می شود و حالت سوم با تنظیمات پیش فرض برای مصاحبه ، ارائه مطالب و حلسات مناسب می باشد.

هارد دیسک اکسترنال

معمولا حافظه داخلی دوربین و ضبط صدا کم است و برای ذخیره تمامی اطلاعات لازم است حتما یک هارد با فضای 1 تا 3 ترابایت داشته باشند. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements با ظرفیت یک ترابایت برای خبرنگارانی که فایل و محتوای زیادی دارند مناسب است. فلش مموری ها هم از ابزارهای ضروری برای خبرنگاری است. همچنین درمی توان در صورت نداشتن هارد اطلاعات را در فلش ذخیره کرد. فلش مموری سن دیسک با درگاه USB قابل اتصال به لپ تاپ ، تلویزیون و دیگر دستگاها است.این فلش مموری با ظرفیت 32 گیگابایت برای نگه داری اطلاعات مناسب می باشد.

پاور بانک

در صورت تمام شدن شارژ گوشی موبایل ، لپتاپ و ضبط صوت در حین مصاحبه خبرنگاران می توانند با داشتن پاور بانک باخیالی راحت به مصاحبه خود ادامه دهند. پاور بانک ها در انواع مختلف برای گوشی موبایل ولپ تاپ در بازار عرضه می شوند. به طور کل پاور بانک ها به سه دسته تقسیم می شوند: پاور بانک های معمولی که به اکثر دستگاهای دیجیتالی متصل می شوند،پاوربانک های خورشیدی که دارای پنل فتولتائیک هستند و در زمان قرار کرفتن در نور خورشید باتری داخلی شارژ می شود و مدل دیگر پاور بانک که به شکل محافظ و قاب موبایل است.

سه پایه یا مونوپاد

یکی دیگر از ابزارهای مهم در لوازم خبرنگاری برای عکسبرداری از سوژه های خبری سه پایه یا مونوپاد است. داشتن سه پایه و یا مونوپاد در هنگام عکسبرداری از لرزش دوربین جلوگیری می کند همچنین وضوح تصاویر را افزایش می دهد.

سه پایه برند بنرو مدل A1350Q1

این سه پایه بسیار با دوام و کاربردی است که خبرنگاران حرفه ای می توانند به راحتی برای عسکبرداری از این محصول استفاده کنند این سه پایه از فیبر کربن ساخته شده است و برای دوربین های فول فریم بسیار مناسب می باشد. ماکسیمم ارتفاع این سه پایه 156 سانتی متر است که در هر پروژه ای می توان از آن استفاده کرد.

مونوپاد برند فوتومکس مدل FX-238

مونوپاد با کیفیت با تحمل وزن 5 کیلوگرم و ارتفاع 171 سانتی متر مناسب برای انواع عکسبرداری ها است.

پایان

دنیایی را تصور کنید که در آن خبرنگاران وجود نداشتند، آنها اولین افرادی هستند که از اخبار و حوادث دنیا ما مطلع می شوند و آن را به گوش دنیا می رسانند. خبرنگاری از گذشته تا امروز دچار تغییر و تحولات فراوانی شده است. روزنامه نگاران و خبرنگاران در گذشته از امکانات پیشرفته امروزی برای ثبت و ضبط وقایع خود بی بهره بودند و امروزه با ظهور اینترنت دنیای خبر با تغییرات بسیار چشمگیری همراه شده است . ما در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین لوازمی که مورد نیاز یک خبرنگار است را به شما معرفی کنیم.

505707